zondag 18 juli 2010

Dag 11: Mount Rainier NP - Sunrise

Onderweg naar het sunrise visitor center

Het eerste deel van de dag hadden we doorgebracht in het zuiden van het park. Voor onze volgende bestemming, het Sunrise Visitor Center, moesten we naar het noordoosten. Doordat we ergens een afslag hadden gemist duurde dat aanzienlijk langer dan gepland.

Weg in het oosten van het park

Maar uiteindelijk zijn we er gekomen. Kort voor het eindpunt was een viewpoint dat werkelijk in alle richtingen fantastische uitzichten opleverde.

070 Parkeerplaats vlak voor Sunrise uitzicht en wandeling072 Parkeerplaats vlak voor Sunrise uitzicht en wandeling068 Parkeerplaats vlak voor Sunrise uitzicht en wandeling066 Parkeerplaats vlak voor Sunrise uitzicht en wandelingUitzichtpunt vlakbij Sunrise

In de top van de hoogste boom van de foto hierboven zat weer een Canadese taigagaai.

Canadese taigagaai

Sunrise visitor center

Het Sunrise Visitor Center ligt in het noordoosten van het park. Hoewel dit bezoekerscentrum veel hoger ligt dan het centrum bij Paradise lag hier veel minder sneeuw. De wandelroutes waren hier redelijk goed begaanbaar. We hebben gekozen voor de 2 km lange Sourdough Ridge Trail.

Sourdough Ridge Trail

076 Sunrise uitzicht en wandeling082 Sunrise uitzicht en wandeling079 Sunrise uitzicht en wandeling087 Sunrise uitzicht en wandelingWandeling bij Sunrise

De sneeuwhoeveelheden vielen hier dus mee. Hieronder is te zien dat we toch nog hier en daar even door de sneeuw moesten.

Klein sneeuwpopje linksonder

Sneeuwresten

Westers wildemanskruid

Langs de wandelroute stonden overal deze bloemen. Het is een hooggebergte variant van onze boterbloemen.

Tijdens deze vakantie hebben we veel foto's van dieren gemaakt. In de berichten staan de mooiste resultaten. Dieren zullen echter nooit poseren voor de foto. Tegenover de mooie foto's die hier te zien zijn staan dan ook talloze mislukkingen. Het eekhoorntje dat hieronder op de foto had gemoeten was net iets te snel weg.

Iets te snel

Na de wandeling bij Sunrise zijn we teruggereden naar het 'bejaarden'-hotel in Ashford waar we opnieuw zouden overnachten.

Treinrestaurant in Elbe

In het dorp Elbe, 7 mijl ten westen van ons hotel in Ashford stond dit treinrestaurant. We zijn hier 's avonds gaan eten na ons bezoek aan het Mount Rainier National Park. De keuken en de inrichting is traditioneel Amerikaans.